השבוע רק התחיל והנה הוא כבר מתקרב לקיצו. חשבתי לעצמי שאם עדיין לא תכננתם מה אתם עושים בסופ"ש אולי אזיז אתכם צפונה לטיול של יום באזור צפת וראש פינה. אני לא מעולי הרגל  לקברות צדיקים. אני מחובבי האמנות לסוגיה, ונסעתי צפונה בעקבות זכרונות ילדות רחוקים על בתי אבן בצפת, גברים בטלית וקני קנבס צבועים בחלונות ראווה. הטיול מומלץ לשישי בבוקר מאחר ולאזור אופי דתי והוא נסגר מאחר הצהריים המוקדמות.

נוף תנ"כי מדהים, צפת 2010

את הטיול שלנו התחלנו עם ארוחת בוקר במחלבת שוורצמן בבת שלמה הותיקה. המקום מייצר גבינות עיזים וזיתים ומשמש כמוזיאון פרטי של המשפחה. התענגנו על פלטת גבינות, לבנה טעימה כל כך, יוגורט עיזים וסיידר טבעי סחוט שחבל לכם על הזמן. המחיר היה יקר בטירוף ונדהמנו לגלות שהתענוג הסתכם בכ- 200 ש"ח לזוג. ראו הוזהרתם! טעים אבל לא מצדיק את המחיר.

המגדניה של מחלבת שוורצמן, בת שלמה
ארוחת בוקר לבעלי יכולת
ומוזיאון פרטי

משם המשכנו דרך יקנעם ומגדל העמק לאזור צפת. אני חייבת להודות שזו אחת הדרכים היפות ביותר שיש בארץ. הנוף פשוט עוצר נשימה. ההרים מסביב מחבקים אותך במן מעטפת ירוקה ולראשונה מגלים את זבת החלב והדבש שהבטיחו לנו  כל השנים. התרגשתי כל כך.

עם ההגעה לצפת ניתן להחנות את הרכב בכיכר העיר המרכזית (מהכניסה לעיר תמשיכו עם השילוט לכיוון רובע האמנים) ומשם המשיכו לטייל ברגל. סמטאות העיר, הגלריות הקטנות בבתי האבן והנוף הנפרש לפניכם מזכיר משהו תנכ"י. עצרנו לקפה בתוך הסמטאות, דיברנו עם מקומיים ונראה שהם פשוט חיים בפאזה אחרת משאר הארץ. קניתי שרשראות חרוזים יפות, פעמוני רוח, אבני טורקיז ודברים של רוח ונשמה. אחת החנויות שהממה אותי בעיצובה הייתה גלריית "מרפא הבושם". במבנה אבן עתיק אשר עוצב להפליא בידי בעלת המקום, מציעה החנות מיני סוגים של צמחי מרפא עם מגוון סגולות, חליטות, מיני בשמים ומוצרי קוסמטיקה טבעית. אני מהצורכים הקלים של צמחי מרפא אבל החנות פשוט מדהימה ביופיה, עם חצר מזמינה ומרתף מסתורי. שווה ביקור!

חצר "מרפא הבושם", חנות ברוח הקבלה
מגוון צמחי מרפא, בשמים, תרכיזים ויופי של עיצוב
במרתף המסתורי של "מרפא הבושם"

לאחר שכתתנו רגלינו בסמטאות, הלכנו לאיבוד ועלינו וירדנו כ- 300 מדרגות אבן (אני לא צוחקת! קחו ערכת שח"ל איתכם) המשכנו בכביש 8900 היפה לא פחות לראש פינה. רצינו אתנחתא וארוחה טובה מבלי להלחץ מכניסת השבת ואנשים עם ציציות וסלים בכל פינה הממהרים לסגור את השבוע ולקבל את השבת.

סמטאות צפת, אבן וטורקיז
גלריה צפתית טיפוסית
פה מצאתי שכיות חמדה
עצרנו לקפה
הכבסים בחלון הזכירו לי את נאפולי, איטליה

בראש פינה האוירה הייתה רגועה בהרבה. בתי הקפה השזורים ברחובות הקטנים היו הומי אדם. רוב הבתים החזיקו שלטים המזמינים אליהם פנימה לאוצרות קדרות, קרמיקה ועבודות אמנות למיניהן. טיילנו להנאתנו, נשמנו אויר צלול ועצרנו לאכול במוסד הקולינרי הנקרא ג'עוני. או כך לפחות חשבתי, אך האכזבה הייתה רבה. האוכל היה תפל, המחיר לא מוצדק והמקום מוזנח לחלוטין. על כן חברים, אני מצרפת לינק עם רשימת מקומות יותר מומלצים לאכול בהם באזור. בראש הרשימה שלי "מוסקט" ו"דוריס קצבים".

קנחו ב"שוקולטה", בית הקפה השכונתי בכניסה לראש פינה. שם האוירה כיפית לקפה של סיכום. סה"כ היה כיף!